A pinch of

01:10
0

Being Panos Zikos , a young and fierce entrepreneur in Greece 


Eίναι δύσκολο να είμαι αντικειμενική όταν γράφω για επώνυμους φίλους και φίλες όπως σε προηγούμενα άρθρα,αλλά είναι ακόμα πιο δύσκολο όταν πρόκειται για κάποιον συνεργάτη και φίλο μου, ειδικά όταν αυτός έχει ξεσηκώσει την Μύκονο και την υπόλοιπη Ελλάδα τολμώ να πω, με την προσωπικότητα του. Υποτίθεται οτι γνωρίζοντας τον άλλον σε προσωπικό επίπεδο, έχεις μια υποψία εκ των προτέρων για τις απαντήσεις που θα πάρεις σε μια συνέντευξη. Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο όμως, γιατί κάνοντας συγκεκριμένες ερωτήσεις, ανακαλύπτεις ψήγματα της προσωπικότητας ενός ανθρωπου που σε εκπλήσσουν, ευχάριστα μεν, ιδιαίτερα δε. 








Ο Πάνος, είναι ένας νέος επιχειρηματίας στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και έχει πλεον αναλάβει ο ίδιος τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης, βάζοντας τα θεμέλια για ένα πιο σύγχρονο και προσοδοφόρο μέλλον. 










Έχει αποδείξει πολλάκις ότι είναι ικανός να σπάσει τα ταμπού που αφορούν το νεαρό της ηλικίας του, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Είναι επίσης ένας δεινός καπετάνιος, αφού οδηγεί και διαχειρίζεται ο ίδιος τα ιδιόκτητα σκάφη της εταιρίας του. Στην Ελλάδα του 2016, αυτό είναι ένα ρίσκο. 
Οι πιθανοτητες αποτυχίας; Αμέτρητες. 

Η Ελλάδα υποφέρει από μια καταστροφική οικονομική κρίση, η αγορά σκαφών αναψυχής είναι  πολύ ανταγωνιστική, και τα mega yachts είναι μόνο για τους σούπερ πλούσιους πελάτες που είναι περιζήτητα από κάθε ιδιοκτήτη γιοτ και τους concierge. 
Οι επιχειρηματίες μπορούν να παίζουν δύσκολα παιχνίδια. 
Αλλά όσοι τελικά είναι αυτόφωτοι τα καταφέρνουν. 













Θέλησα να του πάρω συνέντευξη, ίσως γιατί εκτιμώ τις προσπάθειες που κάνει, σε μια εποχή που όλα είναι της βολής μας, και σε μια εποχή που το να ζεις και να δουλεύεις στην Ελλάδα, είναι από μονο του επίτευγμα. 



1. Γιατί έχεις προκαλέσει  τέτοια αίσθηση; Ποιος είσαι ;






Είμαι απλά ένας συνηθισμένος τύπος, με μια τρελή προσωπικότητα. Έκανα τις σπουδές μου στη διοίκηση επιχειρήσεων, έκανα το χρεος μου στον ελληνικό στρατό, μεγάλωσα πολύ γρήγορα και λίγο έντονα, γιατί ήμουν πάντα περίεργος για τη ζωή, πάντα αποζητούσα την αδρεναλίνη, και συμμετείχα από μικρό παιδί στην οικογενειακή μας επιχείρηση. 






Για όσους δεν γνωρίζουν, εισάγαμε ακριβά σπορ αυτοκίνητα.. Τώρα η  οικογενειακή επιχείρηση αφορά κότερα και πολυτελή ταξίδια. Είμαι καπετάνιος για τα σκάφη μας, ένα Ferretti 68 και Technohull 909. Δύο διαφορετικά είδη σκαφών, με διαφορετικές ανάγκες και δεξιότητες χειρισμού. 










2. Ποιος σε επηρέασε μεγαλώνοντας; 

Μπορώ να αναφέρω ανθρώπους , ο εαυτός μου και ο χαρακτήρας μου με σημάδεψαν επίσης, αλλά πιστεύω βαθιά πως ο πατέρας μου ήταν και θα  παραμείνει η μεγαλύτερη επιρροή μου μέχρι σήμερα. . Είναι ένας από εκείνους τους άνδρες που είναι μπροστά από την εποχή τους, μπροστά από το παιχνίδι θα προτιμούσα να πω, και επίσης για εμένα είναι ένας πολεμιστής, στέκεται ισχυρός  σε κάθε δεδομένη δυσκολία που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει. 

3.  Πώς και πού θέλεις να χαλαρώνεις;

Δεν λέω όχι σε μπαρ και καφέδες, αλλά  η προσωπική μου στιγμή, η  αγαπημένη μου στιγμή χαλάρωσης είναι όταν είμαι στο βουνό. Είτε κάνοντας  snowboard, είτε απολαμβάνοντας καλές ταινίες, βλέποντας το χιόνι  να πέφτει πίσω από το παράθυρο. 
Είμαι ένα άτομο του χειμώνα, ζω για το χιόνι.

4. Τι θα μας εκπλήξει να δούμε  στο iPad σου?



Τίποτα .. Είναι ό,τι δεν μπορείτε να δείτε που θα σας εκπλήξει.

5. Δεν είσαι πολιτικός, αλλά ...


Δεν έχει αλλά. Δεν μπορώ την πολιτική. Καθόλου. 

Δεν την αντέχω. 







6.Ποια ήταν η πιο σημαντική απόφαση που έχεις πάρει μέχρι σήμερα;

Νομίζω ότι κάθε απόφαση που έχω πάρει μέχρι σήμερα, ήταν σημαντική. Η παραμονή μου στην  Ελλάδα κατά τη διάρκεια της ατελείωτης οικονομικής κατάρρευσης, ενώ είχα την ευκαιρία να φύγω ήταν η πιο κρίσιμη απόφαση ίσως.. Για να είμαι ειλικρινής όμως, το είναι μου, το  ποιος είμαι, πώς νιώθω, μ' έχει σώσει.









7. Πώς θέλεις οι  συναδέλφοι  και οι  συνεργάτες σου να σε θυμούνται;

Θα ήθελα να με θυμούνται ως εναν ορθολογιστή, δίκαιο, και ξεκάθαρο άνθρωπο. Είναι δύσκολο να σπάσεις τα ταμπού, τουλάχιστον εδώ στην Ελλάδα, όπου τα στερεότυπα ευδοκιμούν ακόμα. Η ηλικία μου (κοντεύω τα 30) είναι ένα εμπόδιο, αλλά και το μεγαλύτερο προτέρημά μου. Έχω τόσα πολλά να μάθω και να δώσω. 

Eπίσης, ακριβώς γιατί εγώ μεγάλωσα με αυτοκίνητα, μηχανές και σκάφη αναψυχής, και ξέρω τους ορατούς και αόρατους κινδύνους από πρώτο χέρι, έμαθα να είμαι πολύ προσεκτικός, και ότι η ασφάλεια και η σιγουριά έρχονται πρώτα. 




8.Τι σε συμβούλεψαν που θα  θυμάσαι πάντα; Τι συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην βιομηχανία του yachting;

Η μία συμβουλή που έχω κρατήσει και θα κρατήσω όσο ζω, είναι να μην κάνω ποτέ, μα ποτέ κάτι για τα χρήματα που θα μπορούσε  να με βάλει πίσω από τα κάγκελα. Στην φυλακή. 


Είναι η συμβουλή που μπορώ και θα δώσω σε όλους τους συναδέλφους μου και στους ανθρώπους που προσπαθούν να διεισδύσουν στην πολυτελή τουριστική βιομηχανία. Τα χρήματα, ειδικά τα πολλά, μπορούν να παίξουν με το μυαλό σου άσχημα παιχνιδια. 



9. Μπορείτε να περιγράψεις το ρόλο σου στον θαλάσσιο τουρισμό στην Ελλάδα; Πολλοί κατηγορούν τους ιδιοκτήτες γιοτ οτι δεν προσφέρουν στην βιωσιμότητα ενος τόπου, όμως πώς νομίζεις εσύ οτι το Yachting προσφέρει στην ελληνική οικονομία;

Η Ελλάδα είναι ευλογημένη χώρα,  με καταπληκτικές ακτές, όρμους και ορμίσκους και μικρά νησιά που ξέρουν μόνο οι καλοί καπετάνιοι. Και φυσικά έχει μια πολύ πλούσια ναυτική παράδοση. Ο πολιτισμός της θάλασσας είναι ο σημαντικός λόγος για τον οποίο η  Μύκονος και άλλα νησιά υπήρξαν και συνεχίζουν να είναι σημαντικοί προορισμοί yachting στη χώρα. από την στγμή που ο συγκεκριμένος τομέας  στην Ελλάδα περιλαμβάνει: μαρίνες, φεστιβάλ ιστιοπλοΐας , ναυλώσεις σκαφών, ψάρεμα και εγκεκριμένη ασφάλιση θέσης (που είναι μια υπηρεσία, αλλά σημαντική).


Ας παραλείψουμε  το κομμάτι dry storage , με dockage, ντίζελ, το νερό και το ηλεκτρικό ρεύμα να πρέπει να είναι διαθέσιμα, και ας επικεντρωθούμε στις τοπικές  κοινότητες  και την ποσότητα των θέσεων εργασίας που προέρχονται από το yachting.  Αύξηση του τοπικού τουρισμού σημαίνει περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις, περισσότερες θέσεις εργασίας, περισσότερα έσοδα, θέσεις για μηχανικούς, ξυλουργικές εργασίες, εξυπηρέτηση πελατών & δεξιότητες, Fiber-glassing, Ηλεκτρονικά Ναυτιλίας, Κλιματισμός, ξάρτια για να αναφέρουμε κάποια. Και φυσικά το όνειρο όλων των παραθαλάσσιων περιοχών, οι μαρίνες με σωστές και ασφαλείς προδιαγραφές. 


Έτσι, ναι, γνωρίζουμε οτι ενώ βλάπτουμε μέσω των αποβλήτων του νερού και τις πετρελαιοκηλίδες- αν και προσπαθούμε πολύ σκληρά για να το αποφύγουμε- οτι παράληλλα προσφέρουμε.

Αυτό ειναι το σύνολο της προσφοράς  μας σε σχέση με την κοινωνικο-πολιτιστική αυθεντικότητα των κοινοτήτων υποδοχής, και τις παραδοσιακές αξίες τους.















10. Ονειρέψου ένα όνειρο 5 χρόνια από τώρα. 

Ελπίζω στα επόμενα 5 χρόνια, να είμαι αρκετά εύπορος για να απολαμβάνω περισσότερο χρόνο διακοπών, προκειμένου να επεκτείνω τους ορίζοντές μου, και κατ επέκταση να μπορώ να αποδώσω καλύτερα στη δουλειά μου.


Θα ήθελα επίσης να έχωπερισσότερο ποιοτικό χρόνο με τους αγαπημένους μου ανθρώπους. 

11. Είσαι πολύ καλός; 


Στα πάντα. Χα, αστειεύομαι, δεν ξέρω αν είμαι τόσο καλός  κάπου συγκεκριμένα, ας το κρίνουν άλλοι αυτό, αλλά αυτό πού ξέρω οτι κατέχω , είναι τα extreme sports

Και είμαι ένας  εξαιρετικός καπετάνιος, αυτό μπορώ να το εγγυηθώ. Ένας ασφαλής καπετάνιος πάνω απ' όλα.




12. Είσαι πολύ κακός;


Είμαι ο χείριστος του είδους σε ότι αφορά το μπάσκετ και το ποδόσφαιρο. Δεν έχω ιδέα. 


Επίσης, μπορώ να γίνω υπερβολικά κακός άνθρωπος, όταν κάποιος παραβιάζει τα όρια μου, και όταν πέσει στην αντίληψη μου κακοποίηση ανθρώπων και ζώων.


13. Η φιλοσοφία σου εν συντομία; 


Να περιτριγυρίζεσαι από όμορφους ανθρώπους μέσα έξω, που αγαπάς και σ' αγαπούν, για να ζεις μια όμορφη ζωή. 










14. Τα χόμπι σου;

Τζετ σκι, σου ανέφερα ότι θα συμμετέχω σε έναν επερχόμενο διαγωνισμό;


(Ναι και ανυπομονούμε για να πανηγυρίσουμε υπερ σου Πάνο) 


Σνόουμπορντ και όλο αυτό το χιόνι ..









15.Θα ήθελες οι άνθρωποι να προσέχουν περισσότερο ;



Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να προσέχουν περισσότερο σε τίποτα, πιστεύω ότι όλα είναι τόσο αισθητά στις μέρες μας. Θα ήθελα απλώς θα είναι (πιο) αληθινοί, και όχι υποκριτές, Ζούμε σε έναν κόσμο με τόσους πολλούς πλαστούς ανθρώπους, που πλέον ψάχνεις την αξιοπρέπεια και το ήθος με τα κυάλια.  


16. Αν μπορούσες  να μαγειρέψεις για κάποιον, τι θα μαγείρευες και για ποιον;


Λατρεύω τα ζυμαρικά, θα ήταν η πρώτη επιλογή μου. Αστακομακαρονάδα για να είμαι ακριβής, και θα ήθελα πολύ να μαγειρέψω και να την απολαύσω παρέα με αυτούς που θεωρώ πραγματικούς φίλους μου.




17. Πως  κάνεις τη διαφορά ανάμεσα σε άλλα άτομα τελικά; Τι είναι αυτό που σε ξεχωρίζει από τους άλλους άνδρες;


Νομίζω ότι αυτό που συμβαίνει , είναι γιατί κατά βάθος είμαι θεοπάλαβος, αλλά είμαι πολύ δεμένος με την οικογένεια μου, πιστεύω στον θεσμό της οικογένειας , και επίσης είμαι πολύ καλός φίλος. 


Και είμαι ντροπαλός. Ειδικά με τις γυναίκες. 

 Ένας άνδρας με πολλές αντιφάσεις υποθέτω, αλλά αυτό είναι που νομίζω ότι με κάνει τόσο ξεχωριστό.



18. Τι είναι η ευεξία για εσένα;


Η ποιότητα ζωής. Τα κλασικά, ξέρεις. Να είμαι σε θέση να απολαμβάνω τη ζωή μου, τα χόμπι μου, και καλές στιγμές με τους φίλους μου.










19. Παρεξηγείσαι περισσότερο γιατί;


Φήμες λένε οτι είμαι ένα αλαζονικό, ψωνισμένο αντράκι, που εκμεταλλεύεται τα λεφτά του μπαμπά του. Και οτι απολαμβάνω την ντόλτσε βίτα ενα τσακ παραπάνω. 


Χαριτωμενιές μωρέ.



Η αλήθεια είναι οτι έχω μια συγκεκριμένη προσωπικότητα, νομίζω ότι είναι ο (δυνατός γαρ) αέρας μου που ενοχλεί κάποιους. Είμαι επιφυλακτικός από τη φύση μου, αλλά είμαι επίσης πολύ ευαίσθητος και ανοικτός στις ανάγκες των άλλων. Έχω συμμετάσχει σε φιλανθρωπικά events, αγαπώ τα παιδιά και δεν χορταίνω τα σκυλιά. Τυπικός αγαπησιάρης σε όλα.








20. Μια ευχή για το 2017;



Υγεία, ευτυχία και ευημερία. Πραγματικά, τα έχουμε όλα απόλυτη ανάγκη πια. 











It can be very difficult to be objective when writing about a famous friend, or in this case , a co-partner and a friend who has taken Mykonos and most likely Greece  by storm.

Interviewing can be even harder, you are expected to know someone you spend time with , and you are expected to know the answers beforehand. Surprise, it's not. Fragments of  a man who has proven to break taboos regarding his young age, whether work related or on a personal level, come through.
I guess some personalities are self luminous, they shine bright just like they did when we were trying to shoot a few photos for the interview. And they leave a mark.






Panos is a young entrepreneur in the yachting industry, taking over his family owned business and developing it into a more prosperous and contemporary one. The odds? Countless. Greece is suffering from a devastating economical crisis, the yacht market is a very competitive one, and mega yachts are only for the super rich clients that are sought after by every yacht owner and concierge. People can play rough.







1. Why have you become such a  sensation? Who are you ?


I am just an ordinary guy, with a crazy personality. I did my studies on business administration, did my deed in the Greek army, grew up too fast and a bit furious because I was always curious about life, always an adrenaline junkie, and always involved in my family owned business. Ever since I was a kid. For those who don't know, importing expensive sports cars were the family business. Now it's family owned yachts and luxury travel.  I am a captain on our boats, a Ferretti 68 and a Technohull 909. Two different types of boats, with different needs and skills. 









2. Who influenced you growing up?

I can name a few, but I deeply believe that my father was and is my biggest influence till this day. He is one of those men who are ahead of their time, ahead of the game I'd rather say, and he is a warrior, standing strong in every given difficulty he has encountered. 


3. How or where do you like to chill?


I do bars and all that coffee shop thing, but my own personal time, my favorite one is up in the mountains, either snowboarding, or enjoying good movies while watching the snow fall through the window. I am a winter person, I live for snow. 


4. What would surprise us to see on your iPad;


Nothing much.. It's what you can't see that would surprise you. 



5. You are not a politician but... 


No but. I can't stand politics. At. All. 



6.What was the most important decision you have made till this day ?


I think every decision I have made till this day, was major. With staying in Greece during the never ending economical downfall when I had the opportunity to go being the most crucial one. To be honest though, being me, being who I am , how I feel, has saved me. 



7. How do you want your fellow collaborators  to remember you?


I would want to be remembered as a rational, fair, and clearheaded man. It's difficult to break taboos, at least here in Greece,where stereotypes from way back in the day thrive. My age (shy of 30) is a barrier but also my biggest asset. I have so much more to learn and to give. And then, because I grew up with cars and yachts, I learned to be very cautious and that safety comes first. 


8.What advice has anyone  given you that you'll always remember?

What tips would you give to someone going out for the yachting industry?

The one advise I have kept and will keep as long as I live, is to never, ever do something for money that can put me behind bars. It's the advise I can and will  give to all fellow co-workers and people trying to get in the luxury tourism industry. Money, especially lot's of it, can be tricky. 



9.Can you describe your role on Greece's marine tourism? Many accuse yacht owners for not being sustainable, however how do you think Yachting offers to the Greek Economy?


Greece is blessed with amazing coastlines, bays and coves that only good captains know. And of course has a very rich boating tradition. The sea faring culture is a major reason why Mykonos and other islands  have been and continue to be major yachting destinations in the country. Greece's yachting sector comprises: marinas, sailing festivals, yacht charters, fishing and approved insurance locations (that are a service but an important one).

Let's skip the dry storage part, with dockage, diesel, water and electricity being available, and let's focus on the yachting community and the amount of jobs that come from yachting. Raise of local tourism, more local businesses, more job offers, more income, mechanics, carpentry, customer Service & Skills, Fiber-glassing , Marine Electronics, Air Conditioning, rigging to name a few. So, yes we do damage  through water wastes and oil spills, although we try very hard to avoid it. But we do as a whole offer respect to the socio-cultural authenticity of host communities, and their traditional values. 


10. Dream a dream of 5 years forward.


I hope in the next 5 years, I will be wealthy enough to enjoy more vacation time in order to extend my horizons, and therfore perform better in my job. I also look forward to more quality time with my loved ones.


11.You are very good at?


Everything. Ha, I am joking, I don't know if I am that good anywhere in particular, but where I know I nail it it, is in extreme sports. And I am an excellent captain, that I can guarantee. A safe captain above all. 



12. You are very bad at?


Soccer and Basketball. I suck. 


And  another thing. Though I am very patient and easy going , when someone exceeds my limits, I can become vicious and a bad person. 



13.Your philosophy in a short is?


Have people that love you surround you, so that you can live a beautiful life..


14. Your hobbies?


Jet skiing, did I mention that I am participating on an upcoming competition? 


(yes and we can't wait to cheer) 


Snowboarding and all that snow.. 



15.You would like people to take more notice of ?


I don't think people should take more notice of anything, I believe that everything is so noticeable nowadays. I just wish they would be more true, more real, we live in a world of so many fake people, it stinks.  Hypocrisy at it's finest.


16. If you could cook dinner for a few people , what would you cook and for whom?


I love pasta, so that would be my first option. Pasta with lobster to be more accurate, and I'd love to cook and enjoy it with those I consider my real friends. 


17.How do you make a difference among other men?


I think it's because deep down I am bat shit crazy, yet I am very family oriented, and also a really good friend. And I am shy. 

A man of many contradictions I guess, but that's what I think makes me stand out. 

18. What is well being to you? 


Living a quality life. The classics, you know.  Being able to enjoy my life, my hobbies, and good times with my friends.



19.  A common misperception of you is?


That I am a stuck up arrogant male with an attitude, that grew up feeding off his father's bank account.. 


Cute.. 


Truth is, I have a certain personality, I think it's the way I carry myself that annoys some. I am cautious by nature, but I am also very sensitive and open to the needs of others.  I participate in charity events, I love children and I can't get enough of dogs. 



20. A wish for 2017?



Health , Happiness and Prosperity. Really, we are in dire need of all. 


For Brilliant Maritime Yachting Services contact lavidasa@gmail.com

or https://www.facebook.com/attrazionevmt/ 







0 comments:

Post a Comment

Attention

Unless otherwise specified, some photos posted in here do not belong to A Pinch of Soul and Style. If you own copyright to an image on this blog and would like recognition or removal, please contact us!